Webmaster Araçları
Giriş Yap/Üye Ol

SEO Analizi Nasıl Yapılır ?

admin Seo 07.Şub.2020 8 görüntülenme 0 yorum

SEO Analizi Nasıl Yapılır ?

SEO analizi yapmak SEO çalışmalarının istediğimiz gibi sonuçlanması için ilk adımdır. Detaylı ve etkin yapılmayan bir SEO analizi ile web sitenizin sorunları ve ihtiyaçları net biçimde tespit edilemez. Bu da gerekenlerin tam olarak yapılmamasına yol açar. SEO analizi yaptırmak için bu işi geçici başarılarla halleden değil kalıcı ve zamana yayarak gerçekleştiren firmaları tercih etmeniz daha iyidir.

SEO Analizi Nedir?

SEO analizi nedir ? ; SEO analizi sadece web sitesinin değil sektörün, rakiplerin ve kelimelerin de analizini içeren bir işlemdir. Dijital pazarlama başarıları için önemi büyüktür. Bu analiz sayesinde kapsamlı çalışmalar yapılır ve web siteniz Google arama sonuçlarında daha üst sıralara çıkartılır.

SEO analiz yöntemleri şunlardır:

·         Kelimeleri analiz etmek

·         Site içi analiz yapma

·         Site dışı analiz yapma

·         Web sitesini analiz etme

·         Rakipleri analiz etme

Bu başlıca yöntemlerin iyi biçimde kullanılması sitenizin Google botlarınca yüksek puanlar almasını sağlar.

SEO Kelimeleri Analiz Etmek

SEO analiz çalışmaları için kelimelerin analizi yapılır. Kelime analizi gerçekleştirirken bunların zorluk derecelerine ve Google’da aranma hacimlerine bakılır. Kelime analizleri birçok şekilde yapılabilir; Google Trends, Adwords, Ahrefs vb. Analiz sonucunda SEO çalışması için etkili ve uygun kelimeler seçilir.

SEO Site Analizi Yapmak

SEO analizi yapmak sitedeki yazılım ve tasarım özelliklerini incelemeyi gerektirir. Örneğin kullanıcılara kolaylık sağlayan bir arayüz, mobil cihazlara ve tüm ekran boyutlarına uyumluluk ( Responsive ), çekici ve uygun renk kullanımı, yazılımın arama motorlarına uygun olması önemli unsurlardır. Google botları daha çok yazılıma dikkat ederler. Etiketler doğru kullanılmalı, başlıklar iyi seçilmelidir. Sitenin kod yapısındaki iyileştirmeler Google tarafından olumlu olarak görülür.

SEO Site İçi Analiz Yapmak

Site içi analiz SEO en faydalı ve etkili olacak aşamalardandır. Kendi site analizleri için bir önceki bölümdeki unsurlar başta olmak üzere kapsamlı çalışmalar yapılır. Aynı zamanda iyi bir SEO analizi rakip site içlerini de etkin biçimde analiz etmeyi içerir. İçeriklerin özgünlüğü, ziyaretçilerin daha fazla kalması için neler yapıldığı, başlıkların etiketlerin nasıl kullanıldığı, içerik bilgileri gözden geçirilir.

SEO Site Dışı Analiz Yapmak

SEO site dışı analiz yapma sitenin dışındaki çalışmaları kapsar. Backlink alma bunlardan biridir. Sosyal medya paylaşımları da bu alanda büyük yer kaplar. Backlink analizleri için profesyonel destek alabilir; bazı SEO araçlarını kullanabilirsiniz. Rakiplerin de site dışı analizini yapmak amaca ulaşmanızda büyük fayda sağlar.

SEO Rakip Analizi Yapmak

SEO analiz yolları arasında mutlaka güçlü rakip firmaların, sitelerin analiz edilmeleri de bulunur. Rakip firmaların pozitif ve negatif yönleri iyi bilinirse kendi web sitenizi rekabette öne geçirebilir ve güçlendirebilirsiniz. Rakip sitelerin backlink çalışmaları, sosyal medya paylaşımları, içerikleri, site içi işlemleri analiz edilir.

SEO çalışmaları çok detaya hakim olmayı gerektiren, kapsamlı bir çalışma şeklidir. Bu nedenle profesyonel ekiplerden destek almak zaman kaybetmeden amacınıza ulaşmanıza yardımcı olur.

 

 

 

 

Yorumlar
Bu yazıya yorum yapan ilk kişi sen ol.